Medvědí stezka – Medvědí skála – trasy

Pokud se nechceme vydat na náročnou trasu na Lysou horu, můžeme podnikat nádherné výlety i přímo pod ní. Jednou z nejznámějších tras je Medvědí stezka. Ta vede okolo hor Staškov a Ostrá hora. Nudit se na ní rozhodně nebudeme. Vede kolem několika občerstvovacích míst, Medvědí skály nebo třeba lanového centra Opičárna. Za shlédnutí také stojí Satinský vodopád. Že se ocitneme na Medvědí stezce poznáme podle bílo žluté značky ve tvaru medvědí hlavy. Kudy se na ní dostaneme?

Medvědí stezka z Malenovic

Délka trasy:  8.5 km

Čas trasy: 2,5 – 3 hodiny

Tato trasa začíná na parkovišti Na konečné u hotelu Rajská Bouda. Zde najdeme také zastávku autobusu. Z tohoto místa vyrazíme směr Lysá hora po žluté značce. Asi 500 metrů od startu odbočíme vpravo na samostatnou trasu Medvědí stezky. Nejprve to bude trochu do kopce, asi 1 kilometr k vrchní části ski areálu Malenovice.

Poté nás čekají pohodové 2 km po úbočí kolem výše zmíněných dvou hor. Tato část končí odbočkou k Medvědí skále, bude menší stoupání, ale bude to stát za to. Za Medvědí skálou budeme pokračovat přes ski areál Ostrá, až k restauraci U Zbuja, ve které se můžeme občerstvit. Pak mineme Albínovo náměstí a asi 1 kilometr za nám se nachází další velice popularní hostinec U Veličků.

Od něho už sestoupáme dolu k říčce Satině, na které se nachází Satinský vodopád, také velice oblíbený turistický cíl. Zbývá nám už jen asi 1 kilometr dnešního výletu zpět na parkoviště či autobusovou zastávku.

Medvědí stezka z Ostravice

Délka trasy: 7 km

Čas trasy: 2 – 2,5 hodiny

Od parkoviště U pily v Ostravici se můžeme vydat po oranžové Liščí stezce směrem k hotelu Ondráš, bude to do kopce a dojdeme tam asi po 2 kilometrech. Zde se nachází možnost občerstvení před dalším pokračováním túry k Medvědí skále.

Ta se nachází 1,5 kilometru od hotelu Ondráš. Od skály můžeme pokračovat dále za ski areál Ostrá a jakmile narazíme na rozcestí s modrou značkou, odbočíme vpravo a vydáme se zpět do Ostravice.

Medvědí stezka s kočárkem z Ostravice

Délka trasy: 10 km

Čas trasy: 3 – 3,5 hodiny

Část Medvědí stezky můžeme absolvovat také s kočárkem. Začneme na parkovišti u Pily v Ostravici. Od něj vystoupáme po asfaltové silnici k hotelu Ondráš. Odtud se vydáme po žluté medvědí značce po úbočí okolo hor Ostrá hora a Staškov. Půjdeme po zpevněné asfaltové silnici, za ski areálem Malenovicemi se nám začne cesta otáčet zpět směrem k Ostravici.

Mineme Albínovo náměstí, od kterého se napojíme na modrou stezku, která nás dovede zpět k hotelu Ondráš. Mezitím ještě mineme restauraci U Zbuja, která nám také nabídne občerstvení. Od hotelu nás dovede zpět k parkovišti červená značka.

Zajímavou trasu Medvědí stezkou najdeš také v našem Beskydském deníku zde

Video z medvědí stezky z Ostravice můžete shlédnout zde

Beskydský deník je publikace, ve které najdeš kompletně naplánované okruhové trasy na známé i méně
známe vrcholy v Beskydech. Naplánování výletu může trvat i hodiny, v deníku stačí jen naskenovat QR kód a můžeš vyrazit.
Deník je vytištěn na velice kvalitním papíru a v drátěné kroužkové vazbě, tedy vydrží fakticky na věky.
Do deníku můžeš psát, malovat, lepit fota, najdeš zde také osmisměrky a nálepky. Vše můžeš vidět v ukázce níže.

Chceš získat ukázku z Beskydského deníku?

Alternative Content

Spoustu naplánovaných tras můžeš najít v Beskydských denících zde: