Trasa na Velký Javorník – rozhledna

Hora Velký Javorník (918 m.n.m.) se nachází v těsné blízkosti Frenštátu pod Radhoštěm. Je zároveň nejvyšším vrcholem Veřovických vrchů. Najdeme zde také 26 metrů vysokou dřevěnou rozhlednu.  Ta nám za pěkného počasí umožní opravdu daleké rozhledy.

Velký Javorník z Frenštátu pod Radhoštěm

Délka trasy v jednom směru: 5 km

Čas trasy v jednom směru: 2 hodiny

Zelená trasa začíná na nádraží ve Frenštátě pod Radhoštěm a dovede nás přímo k rozhledně Velký Javorník. První 4 kilometry trasy budou pohodové, ale v tom posledním si parádně zastoupáme.

Velký Javorník z Veřovice – na kole či s kočárkem

Délka trasy v jednom směru: 5 km

Čas trasy v jednom směru: 1,5 hodiny

Z nádraží nebo z parkoviště u hřiště ve Veřovicích vyrazíme směr Velký Javorník po žluté stezce. Vede tudy také cyklostezka, po které můžeme se můžeme nahoru dostat také s kočárkem. Pokud jdeme bez, na rozcestí Padolí můžeme odbočit vlevo na modře značenou trasu, která nás dovede až na vrchol. Případně můžeme pokračovat dále po žluté až k rozcestí Pod Kamerárkou, kde odbočíme vlevo na červenou trasu. Podél ní pak dojdeme až k rozhledně Velký Javorník.

Velký Javorník ze sedla Pindula

Délka trasy v jednom směru: 5 km

Čas trasy v jednom směru: 2 hodiny

Výšlap začíná na parkovišti u populárního sedla Pindula. To se nachází asi 4 kilometry od Rožnova pod Radhoštěm. Od startu až po rozcestí Malý Javorník nás povede modře značená trasa. Na rozcestí změníme barvu na červenou a zbývá nám už asi 1 kilometr do cíle.

Další pěknou trasu najdete v našich Beskydských deních