Prašivá – Trasy na Prašivou

Chata Prašivá, je velice populární turistický cíl, vzhledem ke své snadné dostupnosti ji může navštívit opravdu každý. Leží totiž na samém okraji Beskyd a stojí v nadmořské výšce jen 706 m.n.m. Nachází se na hoře jménem Malá Prašivá. Na chatu vede asfaltová cesta, tedy na ní dojedeme pohodlně i s kočárkem

V areálu se nachází také kostel sv. Antonína Paduánského. Konají se zde pravidelné mše a také poutě.

Z tohoto místa můžeme vyrazit po červené na 843 m vysokou horu Prašivá. Pokud budeme pokračovat dále, mineme horu Čupel, tyčící se do výšky 872 m. Z ní můžeme odbočit k Vysutému vodopádu nebo zamířit na chatu Kotař.

Prašivá z Komorní Lhotky

Délka trasy v jednom směru: 4,8 km

Čas trasy v jednom směru: 1,25 – 1,5 hodiny

Trasa začíná v centru obce Komorní Lhotka, kam můžeme pohodlně dojet také autobusem z různých větších měst v Moravskoslezském kraji.

K chatě Prašivá nás dovede rovnou žlutá trasa. Nejprve půjdeme po asfaltovém úseku. Mineme restauraci Koliba a populární saunu.

V polovině trasy, za poslední chatou, již zamíříme do lesa. Ten nás doprovodí až k vrcholu.

Prašivá z Vyšních Lhot

Délka trasy v jednom směru: 3 km

Čas trasy v jednom směru: 1 hodin

S kočárkem: ANO

Ve Vyšních Lhotách na začátku zákazu vjezdu směr Prašivá se nachází menší parkoviště. Celá trasa vede po asfaltové cestě a není příliš dlouhá, je tedy vhodná jak pro turisty s kočárky, koly, koloběžkami a také pro méně náročné výletníky.

Zhruba v polovině trasy překročíme říčku Hlisník, jež nám poskytne pohled na vodopádek.

Beskydský deník je publikace, ve které najdeš kompletně naplánované okruhové trasy na známé i méně známe vrcholy v Beskydech. Naplánování výletu může trvat i hodiny, v deníku stačí jen naskenovat QR kód a můžeš vyrazit. Deník je vytištěn na velice kvalitním papíru a v drátěné kroužkové vazbě, tedy vydrží fakticky na věky. Do deníku můžeš psát, malovat, lepit fota, najdeš zde také osmisměrky a nálepky. Vše můžeš získat v ukázce níže.

Alternative Content

Na Prašivou z Raškovice

Délka trasy v jednom směru: 5,5 km

Čas trasy v jednom směru: 1,5 – 2 hodiny

Raškovicích u mostu bylo vytvořeno odstavné parkoviště, z kterého také můžeme vyrazit na Prašivou.

Nejprve se vydáme po neznačené trase směrem v pravo od vjezdu na parkoviště. Ale asi po 750 m se napojíme na modrou značku, která nás dovede až k chatě. V polovině trasy máme možnost si udělat odbočku k Vysutému vodopádu.Zde končí stoupání a zbytek trasy už bude po rovince. Kousek trasy vede také podél hranice přírodního parku Kršle.

Na Prašivou od Kamenitého

Délka trasy v jednom směru: 1,7 km

Čas trasy v jednom směru: 0,75 hodiny

Tento nejkratší výlet začíná na parkovišti ve Vyšních Lhotách u amfiteátru Kamenité. Na horu nás zavede červená značka a budeme tam opravdu rychle, ale celá trasa bude dokopce.

Prašivá od hotelu Santis

Délka trasy v jednom směru: 7 km

Čas trasy v jednom směru: 2,5 hodiny

Vzhledem k problémům s parkováním vytvořili v Komorní Lhotce odstavné parkoviště pro turisty u točny autobusu u hotelu Santis.

Tato trasa je nejdelší a prakticky celá vede skrz les a hory, tedy ideální pro náročnější turisty.

Od startovacího bodu vyrazíme po modré značce, která nás dovede na hřeben k rozcestí Kotař. Odtud budeme pokračovat po červené stezce směr chata Prašivá.

Touto trasou mineme také dva již dříve zmiňované vrcholy Čupel a Prašivá.

Další zajímavou trasu na Prašivou najdete také v našem Beskydském deníku č. 1

Beskdydský deník - Recenze

Chceš získat ukázku z Beskydského deníku?